29 martie 2009

Ce am mai facut de mancare

In afara de ciorbele -sau borsurile- zilnice, a devenit iar destul de greu sa mai gasesc ceva "nemonoton", dupa atatea saptamani de post... Azi am facut un fel de ghiveci cu ciuperci (mancarica de vinete facuta aseara nu e pe placul fiului meu, care ar manca tot postul numai cartofi si ciuperci...). Ingrediente:
-1 kg ciuperci
-o ceapa mare(uscata) si 4-5 fire de ceapa verde
-un morcov mare
-o telina potrivita
-un ardei capia mare
-2 cartofi maricei
-4-5 rosii( eu am pus si o lingura de bulion)
-cativa catei de usturoi
-sare cu mirodenii (!)
-un buchetel de marar si patrunjel
Cum am procedat:
-am calit in putin ulei ceapa(cea verde si cea uscata) taiata marunt
-am adaugat ciupercile (bine spalate, scurse si bucatite dupa cum doreste fiecare)
-am ras morcovul si telina pe razatoarea mare si le-am adugat, impreuna cu ardeiul taiat potrivit, dupa ce ciupercile au lasat sucul lor
-am taiat cubulete mici cartofii si i-am pus in oala si pe dansii
-separat in tigaie am pus rosiile taiate si o lingura de bulion la calit, usturoiul taiat marunt, sarea cu mirodenii si un pic de busuioc
-dupa calirea rosiilor le-am adaugat in mancare, am lasat sa fiarba totul la foc mic in continuare,apoi, la sfarsit, am pus mararul si patrunjelul taiate marunt.
Mancarea se fierbe doar in sucurile lasate de legume, nu am pus deloc apa.
Nu e rea...
Aici este ce a mai ramas dintr-un "dulce" pe care trebuie sa-l fac frecvent fiindca le place si-l "solicita"(!) mereu: paste cu pesmet. Ingrediente:
-500 g paste (spirale, melci, oricare fel aveti)
-200-250 g pesmet
-o cana zahar(se poate pune si mai mult, functie de cat de dulce place fiecaruia)
-un plic zahar vanilat(se poate pune si un praf de scortisoara)
Cum procedez:
-fierb pastele in multa apa cu un praf de sare
-separat incing un pic de ulei si calesc , amestecand tot timpul, pesmetul,pana se inchide la culoare
-scurg bine pastele
-iau de pe foc cratita in care am calit pesmetul si apoi adaug zaharul si vanilia/scortisoara,amestecand bine
-rastorn in cratita cu pesmet pastele scurse si amestec usor totul, bine de tot.
Cam atat.
E simplu dar noua ne place...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
 
◄Design by Pocket