6 aprilie 2009

Oxalis (trifoi)

De fapt nu este vorba de trifoiul -planta furajera (triffolium) ci de o specie numita oxalis -trifoi decorativ. Este o planta bulboasa, bulbii se planteaza primavara si frunzele si florile apar in aproximativ 3-4 saptamani. Ii place lumina -care ii deschide larg frunzele deosebit de frumoase, care pot fi verzi, verzi "stropite" cu grena, sau cu "model" grena, dar pot fi si mov. Poate sta si la soare si la umbra, dar va inflori mai mult la soare. Seara si florile si frunzele se "culca" -se inchid.
Toamna frunzele se pot colora in nuante de aramiu iar iarna fie se tine in casa la lumina, fie se lasa sa se odihneasca intr-un loc racoros si fara multa lumina (recomandat). Nu e necesar sa se scoata bulbii, de fapt cu anii planta devine tot mai stufoasa, bogata, frumoasa. Am mare drag de ea, o asociez cu strabunica mea pe care am avut marea sansa sa o cunosc, o femeie extraordinara, vaduva de razboi de la 30 de ani, a crescut singura 3 copii si a adormit in Domnul dupa ce si-a ingropat doi ...N-a fost niciodata imbracata altfel decat in negru iar parul il avea complet alb de tanara - singura "pata" de culoare fiind ochii ei de un albastru ca cerul de primavara...Avea cateva splendide ghivece cu exact acest tip de trifoi pe care il am si eu acum.
Se spune ca este o planta care aduce noroc...






























Nu stiu ce fac aici, iar va arata aiurea...
Acesta este trifoiul meu inflorit ieri.



Are frunzele colorate in doua feluri: unul...

...si celalalt.


Si alte cateva feluri de oxalis, care mai de care mai frumoase!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
 
◄Design by Pocket