25 iunie 2009

Ce mai calcam in picioare...

Nu cunosc denumirea acestei plante fantastice. Era s-o calc si eu in picioare fiindca ea creste, absolut modesta, la marginea curtilor si drumurilor si chiar printre dale, prin crapaturile asfaltului. Floricica este mica si ciudata, de un albastru exact ca in poza, foarte rar intalnit la plante. Felul frunzelor m-a facut sa ma gandesc ca este tipul care se inmulteste rapid prin lastari pusi in apa, asa ca am intrebat-o daca vrea sa ramana acolo s-o calce lumea grabita sau accepta sa vina la mine, unde as cultiva-o cu toata cinstea care i se cuvine. Am primit raspunsul dorit - voia la noi! - asa ca am luat tot ce era si am bagat in geanta mea mare ( n-aveam incotro, eram in drum spre medic cu copilul). Am uitat de ea - chiar este modesta... Ajunsa acasa, dupa ore multe, am redescoperit-o : statea cuminte si cam ofilita si cam strivita... Am pus totul intr-un borcanel cu apa si dupa 2 zile facuse radacini! Astea-s plantele pe care le iubesc! Acum a inflorit in borcanel. Maine plantez ( unde? gasim noi, musai!) si cand o sa infloreasca iar vin cu poze. Poate vine cineva si cu denumirea...
Atentie pe unde calcati!!

4 comentarii:

  1. Cat este de frumoasa!...:) ma face sa meditez la cat de bun este Dumnezeu ca ne-a dat ochi sa o vedem si sa ne bucuram, iar ei i-a dat petale superbe, d eo frumusete rara, pentru a ne incalzi inimile zgribulite...

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena, asa este! Stii, cu ani in urma, la Voineasa, eram pe malul unui parau - numai pietris,o zona larga cu pietris, nici iarba nu era, si ma uitam dupa pietre(alta bucurie a mea, pietrele...),cand am zarit o floricica mica de tot, mai mica decat nu-ma-uita, ceva minuscul, dar de-o minunatie de nedescris!Perfecta, cu 5 petale rotunde portocalii, ca apusul soarelui, mijlocul galben stralucitor, abea se itea indrazneata dintre pietre!Nu aveam aparat foto pe-atunci si ce rau mi-a parut! Niciodata n-o sa uit floricica aceea miraculoasa in mijlocul pietrisului!Pentru cine o pusese Dumnezeu acolo, Elena? N-am mai intalnit-o niciodata nicaieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dana, razi tu dar sa stii ca ma obsedeaza floricica aia, era extraordinara si MINUSCULA!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
 
◄Design by Pocket