8 iunie 2009

"Pauza de inflorire"..

In balconul meu lucrurile nu se petrec ca intr-o gradina, normal. Nu pot creste orice fel de plante si nu am libertatea de a alege plante cu inflorire succesiva, astfel incat sa am balconul inflorit tot timpul. In umbra in cea mai mare parte a zilei, balconul meu este o gazda buna doar pentru plantele care suporta umbra. Si temperaturile sunt mai mici aici, astfel incat plantele au un ritm mai lent de crestere. Nu am vrut sa "inchid'' balconul pentruca nu stam la strada circulata, nu este praf, in fata avem o mare de verdeata, multi tei, trandafiri cataratori, salcami, platani, tot felul de pomi si flori, iarna avem caldura prea multa, nu se pune problema sa ''pastrez" caldura - n-am nevoie de "sera", sufar mai mult de caldura si lipsa aerului - si prefer sa cresc aici vita salbatica, zorele, coltunasi cataratori, regina-noptii - plante mai mult de gradina decat de balcon.
Plante care iubesc umbra si infloresc tot timpul ar fi - begoniile, "sporul casei''. Sunt insa plante pretentioase si se pot pierde foarte usor. Am preferat ceea ce am vazut de-a lungul timpului ca rezista bine la noi - muscatele, coltunasii, oxalis, cele enumerate mai sus - plante nu neaparat "de umbra", dar viguroase, care insa au pauze de inflorire datorate conditiilor nu tocmai ideale pentru ele... De aceea am simtit nevoia de plante decorative prin frunze - iar urzicile decorative (coleus) mi-au placut mult. In plus, prezinta avantajul ca pot forma aranjamente foarte frumoase in combinatie cu plante cu flori.
Acum suntem exact intr-o pauza de inflorire. Toate florile au insa boboci multi si vor inflori cam in acelasi timp - ceea ce abia astept sa se petreaca!

Zorele, tufe cu flori, coltunasi.



Tot felul de plante si aici.




Urzicile au crescut mult, le-am "ciupit" varful ca sa se ramifice.
Nu au iesit insa asa multe feluri cum aratau pe plicul cu seminte.
Anul viitor incerc iar, cu alta firma!









Muscatele sunt iar pline de boboci.

Regina-noptii creste tare lent.

Nu stiu cum se numeste, imi place tare mult, e plina de boboci, abia astept sa infloreasca!

Si coltunasii sunt plini de boboci si aici am acum si galbenele.

Sporul-casei ...

Da, iar coltunasi, tare-mi plac!


Sunt multe pe care nu le-am pozat - cactusii baiatului meu, ferigi, petunii, bradut etc...





















3 comentarii:

  1. Planta pe care spui ca nu o cunoşti se numeşte pe la ţară Canagiugiuc. Nici eu nu am reuşit să aflu denumirea oficială, dar o să fie superbă, va fi plină de flori. Eu cresc de 2 ani şi deja e înflorită în mai multe nuanţe de roz, inclusiv unele cu flori albe. Am avut în casă răsad din luna februarie şi acum e tare frumos în grădină.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu tot din februarie, mi-a crescut din mixul de jardiniere, o stiam din Calimanesti, o multime de culori acolo, splendida floare, am avut emotii cat a crescut, dar nu a fost pretentioasa. Multumesc frumos, macar denumirea populara s-o stiu!

    RăspundețiȘtergere
  3. As fi vrut sa vad si cactusii! Sa-i pozezi, pls!
    Cactusii m-au facut curioasa. O sa-ti povestesc de ce!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
 
◄Design by Pocket